Психологічна служба
Коротко про психологічну службу та спеціалістів
Психологічна служба закладу забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладу освіти.
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Психологічне забезпечення освітнього процесу в закладі здійснює практичний психолог –
Шейгас Ольга Василівна
тел. 0675975970
Сторінка практичного психолога
Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
Соціально-педагогічний патронаж здійснює соціальний педагог –
Згурський Віталій Віталійович
тел. 0638383825
Кабінет психологічної служби
План заходів
Психологічною службою школи розроблено план заходів відповідно до державних соціальних програм:
- Загальнодержавна цільова соціальна програма протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2019-2023 роки
- Державна соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2025 року
- Державна цільова соціальна програма “Молодь України” на 2021-2025 роки
- Державна соціальна програма “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
Організації,які займаються проблемами булінгу
UNICEF – інформування батьків та дітей про булінг та протидія йому
Благодійний фонд “Kiddo” – протидія булінгу
Громадська організація “Студена” – недискримінаційне навчання
Український інститут дослідження екстремізму – дитяче насилля
ЖІНОЧИЙ КОНСОРЦІУМ УКРАЇНИ – попередження та подолання насильства в дитячому середовищі
Український фонд “Благополуччя дітей” – вчить дитину захищати себе
Міжнародний жіночий правозахисний центр “Ла Страда-Україна” – протидія насильству в сім’ї та школі
Корисні посилання
MENTAL HEALTH FOR UKRAINE (MH4U) ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я ДЛЯ УКРАЇНИ
Проект Міністерства юстиції України “Я маю право”
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ
Загальнонаціональна гаряча лінія з питань ВІЛ/СНІД та туберкульозу
Список гуртків Житомирського міського центру науково-технічної творчості учнівської молоді
Mатеріали для використання в роботі під час воєнних дій
“Основні напрями роботи соціального педагога закладу освіти у військовий час” Мельничук Вікторія
«Психологічна хвилинка» (вправи для зняття психоемоційного напруження)
Допомога дітям з психологічними травмами. Довідник щодо інформації та заходів для батьків й опікунів
Резилієнс-довідник: практичний посібник (Кокун О. М., Мельничук Т. І.)
Корисно для кожного: в Україні створили цикл соціальних роликів з порадами психологів
Матеріали наради з питань запобігання поширенню негативних субкультур 07.03.2023
Відео-підбірка тілесних практик Руелли Франк (Заняття 1, заняття 2, заняття 3, заняття 4, заняття 5, заняття 6, заняття 7, заняття 8, заняття 9, заняття 10, заняття 11, заняття 12)
Протидія сексуальному насильству
Поственція суїциду (буліциду): робота з колективом закладу освіти: методичні рекомендації
Гарячі лінії психологічної підтримки та допомоги
Психологічні засади ділового спілкування вчителя НУШ
Стан та напрями діяльності психологічної служби у системі освіти України в умовах війни
Особистісний потенціал учителя НУШ: складові та засоби психологічної підтримки в умовах війни
Відповідальна поведінка в соціальних мережах під час війни
Психологічні хвилинки розроблені фахівцями психологічної служби у системі освіти України
Освітні ініціативи закладів післядипломної педагогічної освіти
Телеграм-канал «ПІДТРИМАЙ ДИТИНУ»: КАНАЛ СТВОРЕНО З ТУРБОТОЮ ПРО БАТЬКІВ І ДІТЕЙ
В Україні стартував проєкт психологічної підтримки «ПОРУЧ»
Протидія сексуальному насильству
Гарячі лінії психологічної підтримки та допомоги
Корисні посібники та презентації
Психологічна підтримка, куди звертатись
Як вчити та навчатися в умовах війни
На допомогу фахівцям психологічної служби у системі освіти України(записи вебінарів)
На допомогу педагогічним працівникам закладів освіти України(записи вебінарів)
Методики та опитувальник депресії та тривожності
Психологічна допомога дітям у кризових ситуаціях
Притча як прийом психологічного консультування
Прийоми психологічної самодопомоги навчальний тренінг
Як безпечно пережити воєнний час?
Перша психологічна допомога. Коротка інструкція
Основи кризової інтервенції. Дебрифінг
Ігри для зняття втоми, напруги, агресії
Діти зі статусом внутрішньо переміщеної особи
Рекомендації батькам щодо профілактики посттравматичних стресових розладів у дітей
9 фраз, які не можна говорити дітям про війну
Практичні рекомендації для батьків: Як допомогти дитині після травматичної події
Як допомогти дитині у стані стресу
Поведінкові особливості дітей вимушених переселенців
Дитяча психіка під час війни: перша допомога, усунення небажаних наслідків
Ігри для зняття стресу у дітей
Ізраїльський протокол швидкої допомоги дітям, що пережили стресову подію
Як встановити контакт з дитиною, що пережила травматичний досвід
Документи
- Закон України “Про освіту” (стаття 76)
- Закон України “Про охорону дитинства”
- Закон України “Про запобігання та протидію домашньому насильству”
- Закон України ” Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)”
- Постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 р. №684 “Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів”
- Указ Президента України №195/2020 “Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі”
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2001 р. №330 “Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України”
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001 р. №691 “Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів”
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2006 р. №864 “Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України”
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 р. №1205 “Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти”
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.08.2017 р. №1127 “Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року”
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 р. №509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України”
- Наказ управління освіти Житомирської міської ради від 21.08.2018 р. №248 “Про затвердження плану заходів щодо розвитку психологічної служби закладів освіти м.Житомира на період до 2020 року”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 р. №1/9-487 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 05.09.2018 р. №1/9-529 “Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України” – оновлена листом від 24.07.2019 р.
- Лист Міністерства освіти і науки України від 30.10.2018 р. №1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей” (Перелік діагностик)
- Лист Міністерства освіти і науки України від 12.11.2018 р. №1/9-690 “Про перелік навчальної літератури рекомендованої Міністерством освіти і науки для використання в закладах освіти”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 р. №1/9-414 “Деякі питання щодо створення у 2019-2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.2019 р. №1/9-462 “Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби у системі освіти на 2019-2020 н.р.”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 16.07.2021 №1/9-363 “Про піоритетні напрямки роботи психологічної служби у системі освіти на 2021-2022 н.р.”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 02.08.2022 №1/8794-22 “Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 24.07.2019 р. №1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”